مديران صنعت|انواع ميز|انواع صندلي|

۵ بازديد

 

 

با بيش از يك دهه تجربه و توكل بر خداي يگانه و با توجه به رهنمودهاي رهبري در زمينه توليد داخلي و تحرك و رونق اقتصادي و مقابله با ركود اقتصادي ضمن ايجاد كارآفريني و اشتغال در زمينه طراحي ، چيدمان، توليد و ارائه مبلمان  اداري و تجهيزات آموزشي و آرايشگاهي با پشتوانه به تجربيات نيروهاي متخصص با شعار اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل در توليد و عرضه ، با توجه به استاندارهاي روز دنيا محصولات با كيفيت خود را به كمك نمايندگان فعال فروش و كارآمد در سراسر كشور و بازارهاي مرزي و بين المللي روانه كرده است.

مديران صنعت با تلاش و پيگيري و با ذوق هنر ايراني و با عزم راسخ و صادقانه ، خود را موظف ميداند در زمينه بهبود مستمر و ارتقا كيفيت محصولات با حسن تدبير و تلاش موفق مديريت و كاركنان در مسير توليد و دستيابي به اهداف ارزشمند صنعت براي رسيدن به اقتصادي پويا در نظام مقدس جمهوري اسلامي تلاش ميكند .

 

كلمات كليدي:

ميز  ، ميز كارمندي ، ميز كارشناسي ، ميز مديريتي ، ميز جلو مبلي ، ميز منشي ، ميز عسلي ، ميز كامپيوتر

ميز تحرير ، ميز مانيكور ، ميز ناخن ، ميز كانتر ، ميز ارزان قيمت ، قيمت ميز ، ميز جلسه ، ميز كنفرانس ،

دكوراسيون داخلي ، ميز ام دي اف ، ميز mdf ، پارتيشن ، پاراوان ،  نيمكت مدارس ، تجهيزات مدارس ، 

تجهيزات آموزشي ، تخت اپيلاسيون ، تخت ماساژ ، تابلو وايت برد ، تابلو اعلانات ، تخته وايت برد ، تجهيزات

آرايشگاه ، وسايل مدرسه ، وسايل آرايشگاه

 

كلمات كليدي:

صندلي ، صندلي اپن ، صندلي محصلي ، صندلي آزمايشگاهي ، صندلي آرايشگاهي ،

 صندلي رستوراني ، صندلي صنعتي ، صندلي دانش آموزي

صندلي مديريت ، صندلي مديريت ، صندلي كارمندي ، صندلي چرخ دار،  

صندلي جك دار،  قيمت صندلي ،  قيمت صندلي ، صندلي ارزان قيمت

 صندلي ارزان قيمت ، صندلي دانشجويي ، صندلي ميكاپ ، صندلي تابوره ، 

صندلي منشي ، صندلي انتظار، صندلي ارباب رجوع

 صندلي كامپيوتر، صندلي گردان ، صندلي كنفرانس ، جك صندلي ، 

چرخ صندلي ، تعمير صندلي ، تعميرات صندلي


صندلي مديريتي

اگر شما مدير يك سازمان و يا كسب و كار نوپا هستيد و قصد داريد بازدهي بالاتر و تسلط بيشتري بر كار خود داشته باشيد و در واقع احساس آرامش پشت ميز مديريت خود داشته باشيد به پيشنهاد مي كنيم كه از صندلي مديريتي با كيفيت استفاده نماييد. اما اينكه صندلي مديريت با كيفيت چه ويژگي هايي دارد و بايد چه نكاتي را هنگام خريد صندلي مديريت رعايت نمود، مبحث اين مقاله از نكت مي باشد كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت.

ويژگي هاي يك صندلي مديريتي مناسب چيست؟

اينكه شما يك صندلي براي ميز كار در منزل تهيه كنيد و يا يك صندلي براي محل كار خود خريداري نماييد بسيار متفاوت مي باشد. همانطور كه در مقاله  صندلي اداري به آن اشاره شد بيش از 20 نوع صندلي اداري داخلي و خارجي در بازار موجود مي باشد كه صندلي مديريتي نيز يكي از آن ها محسوب مي گردد.

صندلي مديريت براي دكوراسيون كلاسيك

وقتي براي خريد يك صندلي مديريت به بازار و يا فروشگاه هاي معتبر مي رويد با قيمت هاي متفاوتي رو به رو خواهيد شد كه دليل اين اختلاف قيمت ها به سبب امكانات و كيفيت صندلي مديريت باشد.

از ويژگي ها و امكاناتي كه يك صندلي مديريتي با كيفيت بايد از آن برخوردار باشد ارگونومي و يا طبي بودن آن مي باشد. مقاله اي كه در مجله فيزيوتراپي آفريقاي جنوبي منتشر شده، اثرات جسمي و رواني استفاده از صندلي هاي ارگونوميك در كاركنان كامپيوتر را ارزيابي كرده است. محققان كشف كردند كه استفاده از صندلي هاي ارگونوميك مي تواند درد را كاهش دهد و تمركز افراد را افزايش دهد.

صندلي مديريت با قابليت تنظيم ارتفاع:

ممكن است برخي از مديران ساعت هاي طولاني از شبانه روز را بر روي صندلي بنشينيد كه رعايت ارگونوميك بودن صندلي باعث مي شود در مدت زمان اندك به دردهايي همچون ديسك كمر، گردن درد، زانو درد، درد در نواحي شانه ها، پا درد و … مبتلا نشوند.

از ديگر ويژگي هاي يك صندلي مديريت مناسب مي توان به ابعاد آن اشاره كرد. همانطور كه ميدانيد ابعاد صندلي هاي مديريتي نسبت به ساير صندلي اداري ديگر بزرگتر مي باشند كه همين بزرگتر بودن سبب فراهم آمدن راحتي بيشتر براي مديران مي باشد.

صندلي مديريت براي دكوراسيون مدرن:

ويژگي ديگر صندلي مديريتي با كيفيت استفاده از متريال با كيفيت در ساخت و توليد قطعات صندلي همچون مكانيزم صندلي، پايه و چرخ صندلي، پشتي و نشيمن صندلي، جك صندلي و … مي باشد. اين نكته را بخاطر بسپاريد كه هنگام خريد صندلي مديريتي از فروشگاه ها و برندهاي معتبر آن را خريداري نماييد تا هنگام بروز مشكل بتوانيد از گارانتي محصول استفاده نماييد.

هنگام خريد صندلي به جنس روكش صندلي دقت كنيد! براي صندلي مديريت مي توان از جنس روكش پارچه اي و يا چرمي استفاده كرد اما اكثر صندلي هاي مديريتي از جنس چرم مي باشند زيرا استحكام جنس چرمي نسبت به پارچه اي بيشتر است و همچنين استفاده از چرم نمايي زيباتر به دفتر مديريت مي بخشد.

استفاده از چرم در روكش صندلي مديريت:

صندلي مديريت با هزينه كم:

لزوما براي داشتن يك صندلي مديريت جديد و نو نياز به خريداري آن نداريم. مي توانيم با تعمير صندلي از يك صندلي جديد برخوردار شويم. اما نكته مهمي كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه آيا صندلي مديريت فعلي ارزش تعمير دارد و يا خير؟! پس از كسب اطمينان از تعميركاران مجرب مي توانيد اقدام به تعمير صندلي نماييد و يك صندلي مديريت جديد و نو داشته باشيد. همچنين مي تواند كمك شاياني براي داشتن يك صندلي مديريت جديد باشد. 

 

بررسي خريد و قيمت انواع صندلي كامپيوتر

صندلي كامپيوتر

استفاده از صندلي كامپيوتر در طول روز يكي از مهم ترين مسائلي است كه امروزه به آن توجه زيادي مي شود. حال مي خواهيم به معرفي و بررسي اين مهم بپردازيم تا اطلاعات شما از صندلي هاي كامپيوتري را ارتقاء دهيم.

افزايش روز افزون علم و فناوري، دانش و اطلاعات، نياز جامعه و بشر را به سيستم كامپيوتر به سرعت بيشتر و بيشتر مي كند. كامپيوتر نيز مانند بسياري از لوازم ديگر مستلزم استفاده درست و صحيح مي باشد كه يكي از موارد مهم و قابل توجه در استفاده از كامپيوتر استفاده از صندلي كامپيوتر مناسب مي باشد. با گذشت زمان و استفاده روز افزون از كامپيوتر، درصد آسيب ديدگي ستون فقرات، ناحيه تحتاني، خواب رفتگي دست ها، گردن درد و … كاربران آن  افزايش يافت و پيشرفت تكنولوژي متخصصين را به اين امر واداشت كه به طراحي صندلي كامپيوتر بپردازند كه در زير به ويژگي هاي اين نوع از مي پردازيم.

قبل از خريد صندلي كامپيوتر ، به سلامتي خود و انتخاب يك صندلي خوب و يا ارگونوميك توجه زيادي داشته باشيد. صندلي كامپيوتر و يا هر صندلي ديگر در بلند مدت به بدن آسيب مي زند.

مراقب سلامتي خود باشيد.

ويژگي هاي صندلي كامپيوتر مناسب چيست؟

در واقع براي اينكه شما بتوانيد از يك صندلي كامپيوتر مناسب بهره مند شويد بايد به چند نكته زير در مورد قطعات صندلي توجه كنيد:

1- نشيمنگاه صندلي: نشيمنگاه صندلي كامپيوتر بايد مقداري پهن تر از لگن كاربر باشد تا هنگام نشستن بر روي آن، در صورت خستگي به راحتي بتواند خود را جا به جا كند و همچنين نشيمنگاه صندلي بايد از استحكام بالايي برخوردار باشد تا افراد با وزن بالا به راحتي بتوانند از آن استفاده كنند.

2- جك صندلي: به طور كلي داشتن جك يكي از مزاياي عالي براي هر نوع صندلي محسوب مي شود، داشتن جك در صندلي كامپيوتر به شما اين امكان را مي دهد تا ارتفاع خود را نسبت به زمين تنظيم كنيد و پاهاي خود را به صورت عمودي طوري كه كف پاهايتان به زمين برسد متناسب سازيد.

3- تكيه گاه صندلي: يكي ديگر از عوامل مهم و ويژگي هاي مناسب براي انتخاب يك صندلي كامپيوتر داشتن تكيه گاه مناسب كه قسمت انحناي كمر و ستون فقرات را پر مي كند، مي باشد. اين ويژگي شما را از درد ها و آسيب هاي جدي كه پس از مدت زمان طولاني به دليل استفاده از صندلي نامناسب مبتلا مي شويد در امان مي دارد.

4- چرخ صندلي: يكي از مواردي كه اكثر كارمندان و كاربران به آن اهميت ميدهند، جا به جايي راحت با صندلي كامپيوتر مي باشد كه وظيفه اين جا به جايي به عهده چرخ هاي صندلي مي باشد. همچنين براي انتخاب چرخ صندلي بايد به مكان مورد نظر توجه داشته باشيد اگر سطح مورد نظر لغزنده باشد بايد از چرخ هاي سخت تر و يا پد هاي زبر استفاده شود كه فرد هنگام نشستن بر روي صندلي تعادل خود را كاملا حفظ كند. براي اطلاعات بيشتر مي توانيد مقاله چرخ صندلي را مطالعه نمايد.

5- پايه صندلي: توصيه مي شود هنگام خريد صندلي از پايه هاي پنج پر خريداري كنيد، زيرا نه تنها باعث حفظ تعادل فرد مي شود بلكه از استحكام بيشتري برخوردار است و افراد با وزن هاي بالا مي توانند با آسودگي از صندلي استفاده كنند.

6- دسته صندلي: دسته صندلي كامپيوتر نيز مي بايست قابل تنظيم باشد تا شما به راحتي بتوانيد آن را در ارتفاع مناسب با ميزتان درآوريد تا از خستگي و فشار كتف ها، ساعد و گردن شما كاسته شود همچنين مي توانيد از پد دسته صندلي براي راحتي بيشتر استفاده كنيد كه بايد به صورت جداگانه آن را خريداري كنيد.

7- مكانيزم صندلي: مكانيزم صندلي كامپيوتر يكي از مهمترين اجزا در صندلي هاي كامپيوتري مي باشد. همانطور كه در مقاله مكانيزم صندلي به آن اشاره شد دو كار اصلي و مهم اين قطعه، اتصال صندلي به جك و پايه صندلي و نيز قرار دادن صندلي در حالت هاي مختلف مي باشد. از ديگر وظايف مكانيزم صندلي مي توان به قفل شدن صندلي در زواياي مختلف و امكان حركت پشتي صندلي اشاره كرد.

8- روكش صندلي: روكش صندلي كامپيوتر بايد به نوعي باشد كه وقتي فرد مدت زمان زيادي روي آن مي نشيند عرق نكند و باعث اذيت كاربر نشود. بهترين روكش استفاده از روكش مش مي باشد كه باعث جريان هوا و جلو گيري از از حرق كردن و گرم ضدن صندلي مي شود، همچنين روكش هاس چرم طبيعي مي توانند گزينه اي مناسب براي صندلي شما ياشند.

تعميرات صندلي كامپيوتر ، در هزينه هاي خريد صندلي كامپيوتر تاثير بسيار زيادي دارد. لزوما قطعات با كيفيت و گران قيمت در راحتي نشستن در صندلي تاثير ندارد. مانند جك صندلي.

صندلي كامپيوتر ارگونوميك

زماني كه شما نكات بالا را هنگام خريد صندلي كامپيوتر رعايت مي كنيد درواقع شما يك صندلي كامپيوتر ارگونوميك و بهترين صندلي كامپيوتري را خريداري كرده ايد كه به راحتي مي توانيد از اين صندلي به مدت طولاني استفاده كنيد و از آسيب ديدگي ستون فقرات، گردن، دست ها و پاهاي خود جلو گيري كنيد. يكي از مزاياي اين نوع صندلي درواقع رعايت نكات بسيار ضروري براي جلوگيري از خشكي پاها و گردش خون در اين ناحيه مي باشد.

دو نكته مهم:

1- هر صندلي كامپيوتر وارداتي متناسب با ابعادبدني افراد آن كشور مي باشد و شما بايد هنگام خريد صندلي كامپيوتر به اين نكته توجه كنيد كه آيا اين صندلي متناسب با ابعاد بدني و وزن شما مي باشد يا خير؟!

2- شما نبايد خود را با صندلي كامپيوتر مطابقت دهيد، بلكه صندلي بايد با كاربر مطابقت كند و همه ابعاد و قطعات مناسب را براي كار كردن راحت كاربر در يك روز سخت آماده سازد.

 

هر آنچه در خصوص ميز كنفرانس مدرن بايد بدانيم

ادارات، شركت‌ها و سازمان‌ها به واسطه فعاليت‌هايي كه دارند مجهز به انواع مبلمان با كاربردي خاص و ويژه هستند. در اين مكان‌ها شاهد ميزهاي متفاوتي مانند ميز مديريتي، ميز اداري، ميز كنفرانس مدرن و ... هستيم. همان گونه كه از اسم اين نوع از ميزها مشخص است هر كدام مربوط به شخص و بخش خاصي مي‌باشد. وجود ميز كنفرانس مدرن براي همه موسسات و ادارات و مراكزي كه مشغول به فعاليت هستند ضروري و واجب بوده و نمي‌توان از آن چشم پوشي كرد. يك ميز كنفرانس مهم در يك اداره و ارگان مي‌تواند گوياي بسياري از ويژگي‌هاي آن مجموعه باشد. پس در انتخاب و خريد آن بايد نهايت سعي و دقت را به كار برد تا انتخابي درست و اصولي داشته باشيم. در اين مقاله سعي داريم تا توضيحات جامع و كاملي در خصوص ميز كنفرانس، انواع آن و نكات قابل توجه در هنگام خريد اين ميز در اختيار شما قرار دهيم.

ميز كنفرانس مدرن:


به طور كلي بخشي از فضاي يك اداره و يا سازمان به ميز كنفرانس تعلق دارد. معمولاً اين فضا به اتاق كنفرانس معروف است. از ميز كنفرانس براي برگزاري جلسات مهم و كنفرانس ها و ديدار با مشتريان و يا حتي برگزاري كلاس‌هاي آموزشي استفاده مي‌شود. معمولاً صاحبان مشاغل و مديران براي تهيه ميز كنفرانس به دليل اهميت آن نهايت دقت و وسواس را به خرج داده و بهترين و مناسب‌ترين نمونه را براي اتاق كنفرانس خود تهيه مي‌كنند. ميز كنفرانس هم به مراتب خيلي با كيفيت‌ تر و از نظر ظاهر نيز خيلي شكيل‌تر از ميزهاي كنفرانس معمولي هستند. ميزهاي كنفرانس مدرن معمولاً مدلي متفاوت‌ تر از ميزهاي كنفرانس معمولي داشته و حتي در مدل‌هاي سه بعدي نيز طراحي شده‌اند. جنسي كه براي ساخت ميز كنفرانس از آن استفاده مي‌شود ام دي اف، شيشه، چرم، آلومينيوم و يا تركيبي از اين‌ها مي‌باشد. معمولاً براي شركت‌ها و موسساتي كه به تازگي فعاليت خود را شروع كرده‌اند ميز كنفرانسي در سايز كوچك و براي شركت‌هاي بزرگ با سابقه فعاليت طولاني ميزهايي بزرگ و مدرن گزينه مناسب‌تري هستند.

ميز كنفرانس مدرن

اهميت ميز كنفرانس مدرن:


معمولاً اتاق كنفرانس مهم‌ترين بخش هر سازماني بوده و عقد قراردادها مهم و قراردادهاي كاري در اين اتاق انجام مي‌گيرد و نما و ظاهر اين اتاق در نگاه اول بسيار تأثير گذار بوده و مي‌تواند در جذب و جلب مراجعه كنندگان تأثير بسزايي داشته باشد در هنگام خريد به جنبه زيبايي آن نيز توجه داشته باشيد و اين زيبايي به گونه‌اي باشد كه هر بيننده‌اي را خيره كند از اين رو انتخاب مبلمان اداري مناسب در اين اتاق از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. ميز كنفرانس مدرن حتماً بايد مطابق با استانداردهاي تعيين شده باشد تا كاربران و استفاده كنندگان از آن در زمان استفاده با مشكل مواجه نشوند. اگر در اتاق كنفرانس خود از ويدئو پروژكتور نيز استفاده مي‌كنيد طراحي و مكان ميز كنفرانس مدرن بايد به صورتي باشد كه استفاده كننده به راحتي بتواند به قسمت ديداري دست پيدا كند. اين امكان وجود دارد كه كاربران استفاده كننده از ميز كنفرانس مدرن شايد نياز به كابل شبكه و يا برق داشته باشند اين موضوع را نيز حتماً مورد توجه قرار دهيد. ميز كنفرانس به دليل اينكه افراد استفاده كننده از آن با يكديگر در حال تعامل هستند بايد به گونه‌اي طراحي شود كه افراد روبروي يكديگر بنشينند و به راحتي با يكديگر ارتباط برقرار كنند.

ميز كنفرانس مدرن

كاربرد ميزكنفرانس مدرن:


برگزاري همايش‌ها و جلسات
انجام مذاكرات و عقد قرارداد با شركت‌ها و سازمان‌ها
برگزاري جلسات گروهي در داخل شركت‌ها و سازمان‌ها
برگزاري كلاس‌هاي آموزشي
انواع ميز كنفرانس مدرن:
معمولاً ميزهاي كنفرانس را بسته به كاربردي كه دارند انتخاب و خريداري مي‌كنند. كارايي ميز اولين اولويت انتخاب در تهيه آن مي‌باشد. ميزهاي كنفرانس را از لحاظ كاربرد به 3 دسته تقسيم بندي مي‌كنند.

ميز كنفرانس با پذيرايي
ميز كنفرانس بدون امكان پذيرايي
ميز كنفرانس با طراحي و مدل خاص

ميز كنفرانس مدرن

 اندازه و مدل ميز كنفرانس مدرن:


در هنگام خريد ميز كنفرانس مدل بايد به نكات زير توجه داشت.

اندازه ميز كنفرانس مدرن خريداري شده بايد متناسب با فضايي باشد كه قرار است در آن محل قرار داده شود. سعي كنيد از ميزهاي بيضي و يا مستطيل شكل براي اتاق كنفرانس خود استفاده كنيد و به تناسب ارتفاع ميز كنفرانس  دقت كنيد. معمولاً اندازه ميز كنفرانس از 2 متر تا چندين متر بنا به كاربرد و درخواست مشتري تهيه مي‌شود.
ميز كنفرانس بايد به گونه‌اي خريداري شود كه در صورت پذيرايي از مهمانان فضاي لازم براي پذيرايي را داشته باشد.
 در هنگام خريد ميز كنفرانس مدرن بايد به رنگ آن نيز توجه داشت. رنگ انتخابي بايد با نور سالن و مكان ميز كنفرانس متناسب باشد. رنگ‌هاي تيره معمولاً از ارجحيت بالاتري برخوردار هستند. ولي اگر طراحي و رنگ اتاق كنفرانس شما تيره مي‌باشد از ميزهايي با رنگ روشن در اين بخش استفاده كنيد.
بلند يا كوتاه بودن پايه‌هاي ميز كنفرانس مدرن مي‌تواند براي استفاده كنندگان از آن ايجاد مشكل كند. ارتفاع استاندارد براي ميز كنفرانس مدرن 75 سانتي متر است كه به اين نكته بايد توجه داشت.
جنس و كيفيت ميز كنفرانس مدرن: معمولاً جنسي براي ميز كنفرانس مناسب مي‌باشد كه از جنس ام دي اف با روكش ملامينه و يا روكش فرميكا باشد. چون اين نوع روكش‌ها از استحكام و كيفيت بالايي برخوردار هستند. و در نگاه اول جنس و كيفيت ميز كنفرانس براي همگان قابل درك و تشخيص مي‌باشد.

 

 

راهنماي خريد انواع ميز مديريتي

انواع ميز مديريت كدام است؟ چه معيارهايي براي انتخاب انواع ميز مديريتي وجود دارد؟ چطور بايد در ميان انواع ميز مديريتي بهترين مدل را انتخاب كنيم؟ ميزان فضاي كاري ما در انتخابانواع ميز مديريتي چه نقشي دارد؟ معيارهاي انتخاب در انتخاب و سفارش انواع ميز مديريتي كدامند؟
بسياري از مديران ممكن است زمان زيادي را پشت ميز خود بنشينند و به برنامه ريزي و توسعه بهتر شركت خود فكر كنند، پس بايد ميز مديريتي آنها فضايي راحت، كارآمد و زيبا را ايجاد كند. در واقع اينجا جايي است كه اركان اصلي كسب و كارها به حركت در مي‎آيند، اما ممكن است كمي براي شما تعجب برانگيز باشد، اينكه بگوييم: “يك مدير موفق حتما يك ميز خوب داشته است!!!”

در اين راستا، مهم است كه بسياري از مديران درباره خريد انواع ميز مديريت مناسب دانش لازم را كسب كنند، زيرا هدف تنها نمايانگر كردن جلوه‎ها و ظواهر مدير بودن نيست، بلكه مهم كارآمد بودن ميز است. ميز مديريتي زيبا با جلوه‎هاي رياستي كه عملكرد مناسب را فراهم نكند، ممكن است خيلي سريع جاي خود را به ميزي ديگر دهد. پس مهم است كه يك ميز نيازهاي اساسي يك مدير را از يك سو و از سويي ديگر نماينگر ظواهر مديري قدرتمند و مدبر باشد.

چطور در انواع ميز مديريت، بهترين را انتخاب كنيم؟

متريال

انتخاب نوع متريال يا ماده ساخت انواع ميز مديريتي به قيمت، نوع كسب و كار و علاقه مدير مرتبط است. مهم است كه بهترين متريال را بر اساس بودجه و نيازهاي خود انتخاب كنيد. ميز جلسهسنتي از چوب ساخته مي‎شود، اما چوب مي‎تواند سنگين، گران و قابل خراشيدن باشد.

هنگام انتخاب مواد، دوام، وزن را در نظر بگيريد. مديراني كه فضاي خود را هر ساله تغيير مي‎دهند نياز است كه ميزي سبك ورن را انتخاب كنند تا حمل و نقل آن آسان باشد. انواع متريال ساختانواع ميز مديريتي به شرح زير است:

  • فولاد: نياز به تعمير و نگهداري كم، سبكي مدرن و صنغتي، با دوام و استحكام فوق العاده با خطوط تميز و نگاهي حرفه اي به قيمتي مناسب ترين به فروش مي رسند. محدوده گسترده‎اي از طرح‎ها و رنگ‎ها، ميزهاي فولادي را راهي آسان براي مطابقت با مبلمان موجود ساخته است.
  • لمينت: لمينت دو يا چند لايه چوب را با هم تركيب مي‎كند و استحكام انواع ميز مديريتي را افزايش مي‎دهد. با طيف گسترده‎اي از رنگ‎ها و انواع طراحي، ميزهاي لمينيت گزينه‎اي محبوب براي بيشتر فضاهاي اداري هستند. آنها زيبايي و ظرافت ميزهاي چوبي طبيعي را ندارند ولي نسبت به آنها ارزان‎تر هستند.
  • چوب طبيعي: چوب و روكش چوبي طبيعي انتخابي بسيار محبوب است، در صورتي كه به درستي نگهداري شود، چوب هاي طبيعي براي چندين سال بيشترين دوام و امنيت را ارائه مي‎دهند. ايده‎آل براي سبكي سنتي، كلاسيك و بسيار مجلل. بسته به نوع چوب انتخاب شده، مقدار قيمت متغيير است.
  • شيشه: اين نوع از ميزها با كيفيت بالا ارائه مي‎شوند و سبكي مدرن و منحصر به فرد به فضا مي‎دهند. آن ها سطحي صاف، شفاف و تميز را نشان مي‎دهند. اكثر ميزهاي شيشه‎اي كه در حال حاضر در بازار وجود دارند.

فضا

فضا مورد نظر خود را اندازه‎گيري كنيد. دانستن اينكه چقدر از اتاق در دسترس است، به محدود كردن انتخاب كمك مي‎كند. يك مشكل رايج با ميزها اندازه آنها است، زيرا اينكه چقدر ميز فضا فراهم مي‎كند بسيار مهم است. به عنوان مثال: زانوها ممكن در زير ميز جا نشوند و يا تعداد زياد كشوها در دو طرف باعث ناراحتي در حركت پاها شود.

  • زير: بايد به اندازه كافي فضاي زير ميز براي حركت آزادانه پاها وجود داشته باشد. قرار دادن پاها بر روي هم نياز به فاصله كافي بين ران‎ها و زير ميز دارند.
  • جلو: براي بيشتر دفاتر لازم است كه در جلوي ميز براي نشستن مهمانان در اتاق فضاي كافي وجود داشته باشد. اين فضا بايد براي صندلي و راه رفتن در اطراف به اندازه كافي بزرگ باشد.
  • پشت: نياز به داشتن فضايي كم در پشت صندلي وجود دارد، به خصوص اگر ديوار يا اشياء پشت آن وجود داشته باشد. نگه داشتن 90 تا 120 سانتي متر از فضاي پشت صندلي مي‎تواند بسيار مناسب باشد.


انواع ميز مديريت

شكل ميز

  • شكل ميز اجرايي و كردنزا، با توجه به مسئوليت‎هاي بسيار زياد، مديران نياز به فضاي كاري بيشتري نسبت به كاركنان دارند. اشكال مختلف و فريم‎هاي مختلف سبك كار را تعيين مي‎كنند. ميزهاي كردنزا اشكالي از انواع ميز مديريتي هستند كه سبكي كلاسيك در حين حال بسيار كاربردي را براي مديريان فراهم مي‎كند. اين ميزها معمولا داراي كشوهاي زياد هستند.
  •   ميزهاي L شكل يك عنصر برگشت‎پذير به سطح كار استاندارد براي يك فضاي كار ثانويه را اضافه مي‎كنند. اغلب اين مورد را مي‎توان با جايگاه‎هاي فايلينگ براي ذخيره‎سازي اضافه كرد و اغلب موارد قابل برگشت به سمت راست يا چپ ميز هستند. يك ميز L شكل مقدار زيادي از گزينه هاي جابجايي را ارائه دهد. مي‎توان آن را مانند: يك ميز بزرگ گوشه استفاده كرد، يا يك بازو از ميز را مي‎توان در برابر ديوار قرار داد، و بازوي ديگر به سمت اتاق باشد.
  • ميزهاي U شكل مفهوم فضاي اضافي را به سطح ديگري مي‎رسانند، با اضافه كردن يك سطح كار سوم به ميز L شكل باعث مي‎شود فضاي زيادي بر روي ميز براي انجام كارهاي گوناگون فراهم باشد، همچنين گزينه‎هاي ذخيره سازي (كشو) اضافي در زير ميز نيز وجود دارد. اين ميز براي مديراني كه داراي مانيتور، چاپگر و كليه لوازم مورد نياز هستند كه به سطح زيادي نياز دارد، بسيار ايده آل است. همچنين اين ميز براي اتاق‎هاي بزرگ‎تر مناسب است. زيرا به فضاي بيشتري نياز دارد.

به طور كلي اضافه كردن انواع ميز مديريتي با لوازم جانبي و يا ويژگي‎هاي خاص، راهي مفيد براي اطمينان از داشتن ميزي       منحصر به فرد است. بسياري از مديران سخت به دنبال ايده‎آل‎ ترينمبلمان اداري براي فضاي اداري خود هستند، زيرا خوب مي‎دانند سرمايه گذاري در خريد بهترين آنها مي‎تواند گامي مهم در توسعه كسب و كارشان باشد.

عزيزان و همراهان گرامي جهت دريافت مشاوره در امر خريد انواع ميز مديريت و همچنين اخذ اطلاعات بيشتر از مشاورين ارشد طراحي مبلمان اداري بينو مي‎توانيد از طريق صفحه تماس با ما اقدام فرماييد.

 

 

ميز اداري كارمندي

ميز كارمندي از ضروري ترين و مهمترين امكانات و تجهيزات براي شركت ها، سازمان ها، ارگان هاي خصوصي و دولتي و هر شركتي كه براي توسعه كاري خود كارمنداني را استخدام مي نمايد مي باشد. به منظور بالا بردن كارايي كارمندان در شركت ها، و ايجاد فضايي مجزا، مديران مجموعه اقدام به خريد ميز كارمندي مي كنند اما قبل از اينكه اقدام به خريد ميز كارمندي داشته باشند بهتر است با كارشناسان تيم ارياكو تماس حاصل نموده و از قيمت صندلي و مقرون به صرفه ي آن مطلع شوند.

كارشناسان مجموعه آرياكو با طراحي و توليد بهترين و جديدترين ميز كارمندي و با ويژگي هايي چون ساده، شيك و مدرن در جهت جلب رضايت مشتريان كوشيده است. ايجاد فضايي مستقل و آرام با خريد ميز كارمندي به كارمندان حس احترام و اعتماد را مي دهد و بهره وري كارمندان بالا مي رود.

انواع مدل هاي ميز كارشناسي

از جمله مدلهاي ميز كارمندي كه بسيار معروف و پركاربرد هستند به شرح زير است

ميز كارشناسي بدون كشو

ميز كارشناسي كشودار

ميز كارشناسي ال دار

كاربرد ميز كارشناسي

كارمندان مهمترين نقش را در بالا بردن بازدهي شركت دارند و تمام وقت خود را پشت ميز كارمندي خود مي گذرانند.  ميز كارمندي براي قسمت كاركنان مورد استفاده قرار ميگيرد. سايز و اندازه ميزهاي كارمندي به نسبت ميز مديريتي كمتر است اما بيشترين كاربرد را در شركت دارند. همچنين زيبايي ميزهاي كارمندي از نكاتي است كه بايد به آن توجه ويژه اي داشت چرا كه اين ميزها اغلب در معرض ديد ارباب رجوع است و هنگامي كه به شركت مراجعه مي كنند به كارمندان مراجعه مي كنند. زيبايي و رنگ جذاب با طرح هاي مدرن در ميز و صندلي كارمندي و ميز كارشناسي به جز نظم بخشيدن به امور شركت، در طراحي داخلي و دكوراسيون نقش موثري دارد. پس در هنگام خريد ميز كارمندي به اصولي چون زيبايي، دوام و كيفيت آن توجه داشته باشيد.

خصوصيات و ويژگي هاي ميز كارمندي آرياكو

طراحي و ساخت ميز كارمندي در شركت مبلمان اداري آرياكو ضمن ايجاد زيبايي، دوام و كيفيت ميز هاي كارمندي، در نهايت بر اساس سليقه ي مشتري انجام مي شود. استفاده از متريال ام دي اف (چوبي)، شيشه و آلومينيوم (فلزي) مي تواند به عنوان مناسب ترين متريال در ميز كارمندي استفاده شود.

كارشناسان شركت ارياكو با بهينه سازي مصرف انرژي و رعايت اصول مهندسي دقيق را مد نظر قرار داده و باعث افزايش بازدهي و جلب رضايت كارمندان مي شود. در شركت آرياكو ابعاد استاندارد ميزهاي كارمندي بر اساس محيط و فضاي شركت طراحي و ساخته مي شود.

*در صورت كوچك بودن محيط، سايز و ابعاد ميز كارشناسي كوچك تر و با توان تحمل وزن بالا ساخته مي شود و فقط به اندازه ي قرار دادن يك رايانه و يا برخي وسايل كوچك بر روي ميز و با يك يا دو كشو طراحي و ساخته مي شود.

سنگيني وزن ميز كارمندي نشانه ي كيفيت نيست

ساخت ميز كارمندي بايد با دوام و مقاوم ساخته شود، اما داشتن وزن سبك به عنوان يك ويژگي براي ميز كارمندي محسوب مي شود. سبك بودن و با دوام بودن دو اصل مهم در انتخاب ميز كارمندي است.

استفاده از شيشه براي ميز كارمندي ضرورت ندارد و فقط وزن آن را بيشتر مي كند.

*برخي به دليل مسائل اقتصادي به دنبال ميز كارمندي ارزان و دست دوم هستند اما نكته ي مهمي كه در اين مورد وجود دارد اين است كه ساخت ميز كارمندي بر اساس نياز متري و بر طبق اندازه ي فضاي كاري انجام مي شود و ممكن است كه با خريد ميز كارمندي دست دوم و ارزان باعث به هم ريختگي محيط شويد. زماني كه ميز اداري را بر اساس اندازه ي فضاي كاري انتخاب نماييد باعث نظم در محيط مي شود .

 

 

چرا به‌دنبال بهترين صندلي مديريتي هستيم؟

اگر سوال بالا را از خود پرسيده‌ايد، دوباره فكر كنيد. تصور كنيد كه شما تنها ۵ روز از هفته و روزي ۸ ساعت كار مي‌كنيد. ساعات كاري‌تان را در ماه و نهايتا در سال حساب كنيد. بله، شما ساعات زيادي از عمرتان را در حال كار كردن و به تبع با نشستن روي يك صندلي مي‌گذرانيد. تازه اين عدد، بدون احتساب ساعاتي‌ست كه به‌ عنوان يك مدير بيشتر در محل كارتان مي‌مانيد. نشستن زياد مي‌تواند آسيب‌هاي جدي به بدن وارد كند. اما فراموش نكنيد كه انتخاب يك صندلي مديريتي با كيفيت و مناسب مي‌تواند از اين آسيب‌ها تا حد زيادي جلوگيري كند. مسلما سلامت شما در كيفيت كارتان و در نتيجه در كيفيت كار ساير افرادي كه با شما كار مي‌كنند رابطه‌ي تنگاتنگ و مستقيم دارد. البته گذشته از اهميتي كه راحتي يك صندلي مديريتي براي ما دارد، بايد به بحث زيبايي فضاي مديريت نيز بپردازيم. جلوه‌ي دفتر كار يك مدير تأثير بسياري در ديدگاه افراد مي‌گذارد. طي سال بارها و بارها در شرايطي قرار مي‌گيريد كه با كساني در اين محيط قرارهاي كاري بسيار مهم مي‌گذاريد و آن‌ها را دعوت مي‌كنيد تا در فضاي اداري‌تان ميزبانشان باشيد. صندلي مديريتي شما، يكي از عناصري‌ست كه به زيباتر بودن و شكيل‌تر بودن محيط شما كمك مي‌كند و در نتيجه باعث مي‌شود كه اين افراد قضاوت بهتري را داشته باشند. پس شما به‌دنبال يك صندلي مديريتي زيبا و در عين حال راحت و استاندارد مي‌گرديد. حال كه به اهميت اين موضوع پي برديم، مي‌توانيم به اين نكات مفصل‌تر بپردازيم. 


بهترين صندلي مديريتي كدام است؟
صندلي مديريتي چه استانداردهايي دارد؟

هنگامي كه قصد خريد يك صندلي مديريتي را داريم، با توجه به مسائلي كه پيش از آن درباره‌يشان صحبت كرديم، بهتر است كه بعضي استاندارد‌ها را رعايت كنيم. و اما چه استاندارد‌هايي نشان دهنده‌ي يك صندلي مديريتي با كيفيت هستند؟

۱- ارگونومي را دست كم نگيريم

با توجه به آن‌چه درباره‌ي سلامت بدن و راحتي صندلي‌هاي مديريتي گفتيم، يكي از مهم‌ترين نكاتي كه بايد به آن توجه كنيم ارگونومي‌ست. يك صندلي ارگونوميك به ميزان زيادي از درد‌هاي گردن، كمر و شانه كه نشستن زياد موجبشان مي‌شود، جلوگيري مي‌كند. براي آن‌كه بتوانيم يك صندلي مديريتي ارگونوميك را انتخاب كنيم، نشانه‌هاي وجود دارد. تنها خواندن اين كلمه در بين مشخصات صندلي كافي نيست. براي شروع بهتر است به‌دنبال صندلي‌هايي بگرديم كه قابليت تنظيم ارتفاع و درجه كف را داشته باشند. اين تنظيمات و مكانيسم‌ها به شما كمك مي‌كنند كه بتوانيد با توجه به ميز كار موجود، بهترين و راحت‌ترين حالت نشستن را براي خودتان آماده كنيد. همين مسئله باعث آسايش بيشتر كاربران مي‌شود. يك صندلي مديريتي ارگونوميك با كيفيت به كاربر خود اجازه مي‌دهد كه در حالت نشسته بتواند با توجه به نياز خود صندلي را به راحتي تنظيم كنيد.  به‌غير از اين اكثر كاربران دوست دارند كه صندليشان قابليت چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشد. نكته‌ي بعدي توجه به قابليت تغيير زاويه‌ي پشتي صندلي‌ست. اين امر باعث مي‌شود كه كاربر بتواند در صورت لزوم روي صندلي‌اش كمي استراحت كند و از خستگي كمر جلوگيري مي‌كند. سپس نوبت به راحتي دست‌ها مي‌رسد كه كاملا مرتبط به دسته‌ي صندلي مي‌شود. سعي كنيد از صندلي‌هاي مديريتي استفاده كنيد كه دسته‌هاي راحتي داشته باشند تا بتوانيد براي رفع خستگي دست‌ها از آن‌ها استفاده كنيد. 
" data-original-title="" title="" style="box-sizing: inherit; z-index: 1000; position: absolute; height: 32px; zoom: 1; font-size: 11px; opacity: 1; left: 190.054px; top: 118.807px;">
  +

2- به ابعاد صندلي مديريتي توجه كنيم

ابعاد صندلي از دو جهت براي ما از اهميت خاصي برخوردار است. قبل از هرچيز بايد توجه داشته باشيم كه اين صندلي قابليت تحمل وزن كاربر خود را داشته باشد. براي آن‌كه بتوانيم طول عمر يك صندلي را بيشتر كنيم بهتر است آن را طوري انتخاب كنيم كه تحمل وزن بيشتري داشته باشد. به‌غير از اين ارتفاع صندلي نيز بسيار مهم است. چرا كه راحتي كاربر كاملا با اين مسئله ارتباط مستقيم دارد. پس با توجه به اين نكات، يك صندلي مديريتي با كيفيت و استاندارد بايد آن‌قدر عريض باشد كه كاربر آن بتواند بدون برخورد با دسته‌ها روي صندلي بنشيند، و ارتفاع آن طوري باشد كه با ارتفاع ميز و قد كاربر هماهنگي داشته باشد. البته همان‌طور كه در مبحث ارگونومي اشاره كرديم، اكثر سازندگان صندلي‌هاي اداري، انواع صندلي‌هاي مديريتي كه قابليت تنظيم ارتفاع دارند را به ما ارائه مي‌كنند. اما ميزان اين قابليت با توجه به ابعاد اصلي صندلي مي‌تواند در انتخاب بهتر به ما كمك كند. 
نكته‌ي بعدي اين است كه ابعاد صندلي مديريتي شما بايد با ابعاد فضاي اداري و دفتر كار شما هماهنگ بوده از هارموني مناسبي برخوردار باشد. به‌‌طور قطع هر چه فضا كوچك‌تر باشد، ابعاد صندلي نيز بايد به نسبت كوچك‌تر انتخاب شود. در عين حال يك صندلي مديريتي كوچك در يك فضاي اداري بسيار بزرگ، جلوه‌ي خوبي نخواهد داشت. 

بهترين صندلي مديريتي كدام است؟

3- ظاهر صندلي مديريتي براي ما مهم است

 
هنگامي كه براي خريد يك صندلي مديريتي به‌صورت آنلاين و يا حضوري، انواع مختلف صندلي‌هاي مديريتي را بررسي مي‌كنيم، تنوع اين محصولات آن‌چنان ما را در بر مي‌گيرند، كه تصميم‌گيري ممكن است كمي مشكل شود. حتي صندلي‌هاي مديريتي كه از لحاظ ارگونومي و ابعاد با نيازهاي ما هماهنگي كامل دارند نيز آن‌قدر زياد هستند كه نمي‌توانيم يكي از از بين اين خيل وسيع جدا كنيم. در اين‌جا به محبث ظاهر و فرم صندلي مي‌رسيم. همان‌طور كه گفتيم، صندلي مديريتي شما مي‌تواند تأثير به‌سزايي در ظاهر كلي فضاي كارتان داشته باشد. صندلي مديريتي مي‌تواند حرف‌هاي زيادي درباره‌ي بيزينس شما بگويد. به‌طور مثال اگر از صندلي‌هاي مديريتي گران‌تر با طراحي‌هاي خاص‌تر استفاده كنيد به افراد نشان مي‌دهيد كه شما يك كسب و كار لوكس داريد. در عين حال صندلي‌هاي كلاسيك‌تر مي‌توانند نشان‌دهنده‌ي اعتقاد شما به كسب و كار كلاسيك باشد. چرم مي‌تواند نشان دهنده‌ي جديت باشد و جنس‌هاي فلزي نظر افراد به جنبه‌هاي مدرن‌تر كسب و كار شما جلب مي‌كنند و شما را جوان‌تر و پر انرژي‌تر نشان مي‌دهند. پس بهتر است كه صندلي مديريتي خود را با توجه به سليقه و شخصيت كاري خود انتخاب كنيد، چرا كه مدير يك مجموعه نماينده تمامي آن مجموعه است. 

بهترين صندلي مديريتي كدام است؟

كيفيت را در نظر بگيريم 


امروزه شركت‌هاي زيادي در زمينه‌ي ساخت مبلمان اداري فعاليت مي‌كنند. همه‌ي اين شركت‌هاي انواع بسياري از صندلي‌هاي مديريتي را توليد مي‌كنند و در اختيار ما قرار مي‌دهند. اين صندلي‌ها در قيمت‌هاي متنوع و طراحي‌هاي متفاوتي قابل تهيه هستند. معمولا براي اين‌كه از كيفيت يك صندلي مديريتي مطمئن باشيم، به سمت شركت‌ها و برند‌هاي معتبرتر مي‌رويم. اما حتي در بين صندلي‌هاي مديريتي اين شركت‌ها نيز تفاوت‌هاي زيادي وجود دارد. براي آن‌كه از اين تفاوت‌ها مطلع شويم و بهترين صندلي مديريتي مطابق به خواسته‌ها و  نيازهايمان را انتخاب كنيم، بهتر است خصوصيات محصول و نظر كاربران را درباره‌ي آن مطالعه كنيم. همچنين مي‌توانيم صندلي مورد نظرمان را با محصولات مشابهش مقايسه كنيم، كه اين مقايسه به‌راحتي از طريق سايت قابل انجام است. شما مي‌توانيد صندلي‌‌هاي مديريتي ارزان قيمت كه از كيفيتي خوبي برخوردار هستند را از طريق همين مقايسه‌ها پيدا كرده و انتخاب كنيد. چيزي كه در اين ميان اهميت دارد اين است كه كيفيت را فداي بودجه نكنيم. چرا كه در آخر راحتي صندلي مديريتي، براي ما حرف اول را مي‌زند. 

 

صندلي اداري , كارمندي, مديريتي, كنفرانس

صندلي اداري

صندلي انتظار – صندلي آمفي تئاتر- صندلي راحتي -صندلي راحتي-صندلي چرخدار-صندلي گردون-صندلي جك دار-صندلي پايه ثابت-صندلي اپراتور-صندلي كنفرانس

صندلي اداري
مديريتي -كارشناسي – كارمندي -اداري – رستوراني-تجهيزات رستوران – صندلي رستوراني – صندلي كامپيوتر- صندلي كنفراسي صندلي اپني-ميز اداري- mp3-،ؤفروش آنلاين صندلي هاي جك دار اعم از صندلي مديريت ، صندلي كارمندي ، صندلي منشي ، صندلي انتظار و همچنين
صندلي مديريتي ,صندلي اداري ,مبلمان اداري ,ميز كارشناسي ,صندلي آزمايشگاهي ,صندلي انتظار ,صندلي پزشكي,
صندلي اوپني ,صندلي پايه بشقابي ,صندلي ثابت

صندلي مديريت

صندلي ,مديريتي , كارشناسي ,كارمندي ,مبلمان
كنفرانسي , دانش آموزي , انتظار ,نقشه كشي
صندلي مديريتي ,صندلي اپراتوري ,مبل راحتي , صندلي انتظار , صندلي آموزشي ,صندلي عمومي , درباره شركت
كاملترين فروشگاه اينترنتي صندلي و مبل ماساژور, صندلي ماساژور پرايري ولف، صندلي ماساژور تاچ ريلكس،
صندلي ماساژور بي اچ شياتسو، صندلي ماساژور
مبلمان اداري ,صندلي اداري , صندلي مديريتي,صندلي كارمندي

يك صندلي اداري بايد حاوي چه خصوصياتي باشد؟

صندلي اداري به گونه ي باشد تا افراد دچار كمترين مشكل شوند و بتوانند به بهترين شكل وظيفه خود را اجرا نمايند. از آنجا كه، پس از مدت زمان طولاني كه افراد در محل كار بسر مي برند و با خستگي ناشي از فعاليتهاي خود به خانه باز مي گردند، در اين بخش نيز بايست لوازم و مبلمان موجود در منزل به گونه اي باشند كه فرد از استفاده از آنها احساس راحتي نمايد و حتي براي ديگر افراد خانواده نيز راحتي و آرامش به همراه داشته باشد.

جايگاه راحتي و آسايش در طراحي صندليها

در اين ميان محصولاتي مورد اقبال عمومي قرار مي گيرند كه بيشتر اين راحتي و آرامش را براي ايشان به ارمغان آورند. مهمترين جنبه در بهبود توليدات مبلمان و مبلمان اداري بدين منظور، توجه به علم ارگونومي يا مهندسي فاكتورهاي انساني است به معني قانون و قاعدة طبيعي مشتق شده است. و در لغت به معناي « نوموس » به معني كار و « ارگو » از دو كلمة يوناني « ارگونومي 1 » واژة قوانين طبيعي كار است. ارگونومي (بيشتر در اروپا استفاده مي شود و مربوط به مسائل مهندسي صنايع است) يا همان مهندسي فاكتورهاي انساني (بيشتر در آمريكا استفاده مي شود و به مسائل روانشناسي مي پردازد.)، علمي تركيبي است كه سعي دارد ابزارها، دستگاه ها، محيط كار و مشاغل را با توجه به توانايي هايي جسمي-فكري و محدوديت ها و علائق انسانها، طراحي نمايد. اين علم با هدف افزايش بهره وري، با عنايت بر سلامتي، ايمني و رفاه انسان در محيط، شكل گرفته است.

همچنين اين علم در تلاش است بجاي متناسب سازي انسان با محيط، محيط را با انسان متناسب سازد . ارگونومي بعنوان رشته اي از علوم كه با بدست آوردن بهترين ارتباط ميان انسان و محيط پيرامون او، مرتبط است تعريف ميشود . ارگونومي با ارزيابي قابليتها و محدوديتهاي انسان (بيومكانيك و آنتروپومتري ) ، استرس(فيزيولوژي و روانشناسي ) ، نيروهاي استاتيك و ديناميك روي بدن انسان (بيومكانيك) ، خستگي (فيزيكي و ذهني)، طراحي ابزار و تجهيزات (آنتروپومتري و مهندسي)، سر و كار دارد. بنابراين ارگونومي از مجموعه اي از علوم تشكيل يافته است. ارگونومي در پي انطباق محصولات و محيط با توانايي ها و نيازمندي هاي طبيعي انسان است. براي دستيابي به بيشترين سطح
از آنجا كه استفاده از مبلمان و صندلي اداري غير ارگونوميك (در محيط كار و يا در محيط مسكوني) موجب بروز صدمات و مشكلاتي م

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.