مديران صنعت|مبلمان اداري|ميز|صندلي

۱۰ بازديد

 ميز كارمندي و ميز كارشناسي چه تفاوتي هايي با هم دارند چيست؟

اهميت مبلمان همگان روشن است. كاركنان وقت زيادي را در محيط اداري مشغول هسنتد و به همين خاطر در ساختار اين فضاها اصول استاندارد بايد در نظر گرفته شود. با استفاده از طراحي و تحليل مي‌توانيد محيط را از يكنوا و جذاب خارج كنيد و كارايي كاركنان را با ايجاد حس آرامش و امنيت بالا ببريد.

ميز اداري از عناصر اصلي مبلمان اداري است كه افراد مدام با آنها سر و كار دارند و بر اساس جنس، طرح و امكاناتشان از كاربردهاي متنوعي برخوردارند. نامتناسب و غيراستاندارد بودن ميزها موجب آسيب‌هاي جدي براي كاركنان مي‌شود و راندمان آنها در طولانيمدت پايين خواهد آمد.

اهميت به كاركنان در محيط اداري از رموز موفقيتي است كه كمتر مدير و كارفرمايي به آن توجه مي‌كند. اينكه براي هر فرد با توجه به نياز و حرفه‌اش براي او ميز تهيه شود، اهميت بسيار زيادي دارد. مثلاً ميز يك مهندس معمار با يك برنامه‌نويس بايد تفاوت‌هايي با هم داشته باشند. با كمي تحقيق و مشورت با متخصصان اين حوزه مي‌توانيد ميز مناسب خود را انتخاب كنيد. مي‌توانيد براي داشتن انتخاب درست در اين زمينه با گروه صنعتي آفن تماس بگيريد.

در ادامه درباره ميز كارمندي و ميز كارشناسي توضيحاتي آورده شده است.

تفاوت ميزهاي كارمندي و كارشناسي در چيست؟

ميز كارمندي

ميز كارمندي به دليل اينكه تعداد اين افراد در فضاهاي اداري بيشتر از بقيه است، از تنوع بيشتري نيز برخوردار هستند و مطابق با هر سليقه و با داشتن هر هزينه‌اي مي‌توانيد ميز دلخواه خود را انتخاب نماييد. اندازه ميز كارمندي با توجه به اندازه فضا در نظر گرفته مي‌شود. ميزي بزرگ در يك فضاي كوچك به بهانه اينكه كارمند استفاده‌كننده از آن وسايل زيادي دارد، به زيبايي محيط صدمه مي‌زند و بهتر است با استفاده از كشوها و كمدها اين مسئله را جبران كنيد. ميزهاي كارمندي فضا و حريم كاركنان را از همديگر مجزا مي‌كند. ميزهاي كارمندي مي‌توانند شكل و شمايل ميزهاي مديريت را داشته باشند، ولي از آنها كوچك‌تر هستند.

علاوه بر راحتي و القاي حس آرامش بايد زيبا و هماهنگ با محيط باشند. اين ميزها از مواد اوليه گوناگوني با توجه به سليقه سفارش‌دهنده ساخته مي‌شوند. بهتر است ميز خيلي سنگين نباشد تا جابه‌جايي آنها راحت باشد. در عين حال، بادوام هم باشد و بتواند فشار وارده از وسايل را تحمل كند. سازندگان در ساخت آنها بايد اصول مهندسي و ارگونومي را در نظر داشته باشند.

خيلي از كاركنان علاوه بر سطح ميز نياز به فضاهاي ديگر مانند كشو هم دارند كه بتوانند اسناد و مدارك خود را در آنجا نگهداري كنند و در صورت لزوم از دسترس ديگران دور نگه دارند و قفل كنند. داشتن جاي كيس و گاهي كيبورد در ميز كاربردي خواهد بود.

ميز كارشناسي

ميزهاي كارشناسي نيز كه در محيط‌هاي اداري استفاده مي‌شوند، داراي ويژگي‌هايي هستند كه مجموع آنها راحتي كارمندان را فراهم مي‌كنند.

ارتفاع استاندارد اين ميزها 75 تا 85 سانتي‌‌متر است. يكي از خصوصيات آن اين است كه پايه‌هاي آن قابليت تغيير ارتفاع داشته باشند تا هر كارمند بتواند با توجه به شرايط خود آن را تنظيم كند.

طول اين نوع ميزها بين 90 تا 250 سانتي‌‌متر است كه بسته به كارايي آن قابل تغيير است. اندازه طول ميز دست‌كم 1200 ميلي‌متر و عرض آن هم بايد 800 ميلي‌متر در نظر گرفته شود. طول 1600 ميلي‌متر و عرض 800 ميلي‌متر نيز براي اين ميزها استفاده مي‌شود.

 در نظر داشتن اصول ارگونومي ميزهاي اداري را طراحي و ساخته است و به ساعت كار طولاني كه قرار است كارمندان از آنها استفاده كنند، توجه شده است. اين ميزها به وسيله دستگاه‌هاي برش خيلي دقيق و با ظرافت برش مي‌خورند و لبه‌هاي آنها با نوار پي وي سي 2 ميلي‌متري عايق مي‌شود. اگر حساسيت بيشتري در انتخاب ميز داريد، مي‌توانيد سراغ ميزهاي كارشناسي برويد تا بهترين انتخاب را در خريد مبلمان اداري داشته باشيد.

 

ميز مديريتي و كنفرانس

ميز كنفرانس

چگونگي استفاده از اتاق هيئت مديره و تعداد افرادي كه به طور منظم از آن استفاده خواهند كرد را تعيين كنيد. براي مثال چنانچه قصد داريد تنها از اين اتاق به منظور برگزاري ملاقات هاي  كاري استفاده كنيد، يك ميز كنفرانس چوبي مي تواند گزينه اي مناسب باشد.از سوي ديگر اگر تمايل داريد اين اتاق را به بخش هاي كوچك تر در گروه هاي كوچكتر براي بحث و گفت و گو تقسيم كنيد،  يك ميز كنفرانس مدولار (داراي قسمت هاي كوچك) جوابگوي نياز شما خواهد بود.

از آنجائيكه ميز كنفرانس  نقطه كانوني اتاق شما خواهد بود، تهيه يك ميز كنفرانس با سايز مناسب كه زياد بزرگ يا بالعكس زياد كوچك نباشد بسيار حائز اهميت است. اندازه گيري كنيد. ميز كنفرانس بايد دقيقاً به طور متناسب مركز اتاق شما را پر كند.محيط و ويژگي هاي خاص محيط كار شما بستگي به نوع ميز كنفرانس و نوع پايه اي دارد كه شما انتخاب مي كنيد.

يك ليست از تمام ملزومات مورد نياز خود براي استفاده در اتاق هيئت مديره مانند تريبون، قفسه يا جا ي كتابي، سه پايه ارائه، صفحه نمايش براي ويدئو پروژكتور و يا لوازم سمعي و بصري تهيه كنيد.ابعاد اتاق را داشته باشيد تا بدانيد براي چه فضايي نياز به برنامه ريزي داريد. در هنگام اندازه گيري، پنجره ها در و ارتفاع سقف را نيز در نظر بگيريد.

با استفاده از ليست لوازم مورد نياز شما قادر به تشخيص منابع برق مورد نياز و جاييكه لوازم مورد نياز با توجه به پريز برق و وتلفن بايد قرار بگيرند خواهيد بود. اگر قرار است از ابزارAV يا تله كنفرانس را به كار گيريد از ميزي با فضاي مدريت سيم و درگاه دسترسي به اينترنت، شبكه و يا برق استفاده كنيد.

مهم نيست فضاي در نظر گرفته شده براي كنفرانس چقدر است، شما مي توانيد به سادگي ميزي را كه متناسب با اندازه اتاق باشد را پيدا كنيد. ميزهاي كنفرانس در سايز ها و طرح هاي مختلفي عرضه شده اند. اگر اشغال شدن فضاي بيش از اندازه موجب نگراني شما شده است، از يك ميز مربعي يا دايره اي كوچكتر استفاده كنيد.

ميز مديريتي

گزينه اي كه در طراحي ادارات و دفاتر نقش بالايي دارد ميز مديريتي مي باشد اين گزينه اي است كه نشان دهنده ي جايگاه مناسب يك مدير موفق است در گذشته براي انتخاب ميز مديريتي بايد ميز هاي بزرگي انتخاب ميشد اما امروزه لازم نيست ميزها جاي زيادي را در بر بگيرند چرا كه با پيشرفت تكنولوژي فضايي براي جاي كيس و مانيتور در نظر گرفته نميشود ميز مديريت بايد به گونه اي طراحي شود تا مديران احساس راحتي داشته باشند.

نكات مهم و ضروري براي انتخاب انواع ميز مديريت

ميز مديريتي مهمترين اثر را در مبلمان اداري دارا مي باشد. در طراحي دكوراسيون هاي داخلي شركت ها انتخاب مبلمان اداري مناسب مانند ميز مديريتي مناسب و استاندارد از اهميت زيادي برخوردار هستند. قسمت مديريت از مهمترين قسمت هاي شركت ها مي باشد از همين رو انتخاب ميز مناسب به دقت بسيار زيادي نياز دارد. با توجه به اهميت بخش مديريت طراحي دكوراسيون آن بايد متفاوت تر از ساير بخش ها باشد. هنگام ورود به اين بخش اولين چيزي كه توجه را جلب مي كند ميز مديريت است كه با انتخاب مناسب آن مي توان تاثير مثبتي در ذهن مراجعه كننده ايجاد كرد. ميز مناسب در روحيه مديران و كارمندان و ارتباط آنها با هم تاثير زيادي دارد. مديران شركت ها ساعت هاي زيادي را در شركت و پشت ميز سپري مي كنند به همين علت انتخاب ميز مناسب در راحتي آنها تاثير بسيار زيادي دارند. عوامل متعددي مانند رنگ، طرح، اندازه و ابعاد و نوع متريال آنها در انتخاب ميز مناسب تاثير دارند. در ادامه با خصوصيات انواع ميز مديريتي مناسب بيشتر آشنا مي شويم.

خصوصيات ميز مديريت مناسب

در هر شركتي مدير جايگاه مخصوصي دارد به همين علت در ميان مبلمان اداري انتخاب ميز مديريت اهميت بسيار زيادي دارد. ميز مناسب در اعتبار شركت، دكوراسيون آن و راحتي مديران نقش بسزايي دارد. معمولا اين ميز ها از متريال هايي مانند چوب، فلز، چرم، شيشه و ام دي اف استفاده مي كنند. بهترين ميز ها بايد خصوصيات زير را داشته باشند.

  1. ميز مديريتي به نسبت ميز كارمندي بزرگتر هستند و فضاي كافي براي قرار دادن كامپيوتر، لوگوي شركت و ... دارد تا مدير به راحتي به كارهايش رسيدگي كند.

  2. رنگ اين ميز ها اغلب تيره مي باشد زيرا رنگ هاي تيره جذابيت بيشتري دارند و نظر مراجعه كنندگان را به خود جلب مي كنند. اما نكته مهم ديگر در انتخاب رنگ اين است كه با دكوراسيون اتاق متناسب باشد.

  3. معمولا طرح و فرم ميز هاي مديريتي متفاوت با ساير ميز ها مي باشد و ساده نيستند و طرح هاي زيبا و خاصي دارند.

  4. اين ميز ها قابليت شستشو و تميز كردن راحتي دارند.

  5. اين ميز ها با استفاده از متريال مناسب بايد دوام و استحكام بالايي داشته باشند.

  6. يكي ديگر از نكات مهم تعيين مرزبندي ما بين كارمندان مي باشد. ميز مناسب بايد طوري باشد كه فضاي لازم براي فرد مورد نظر فراهم شود.

  7. بهترين موقعيت براي قرار دادن ميز مديريت به گونه اي است كه روبروي در ورودي نباشد.

  8. ميز هاي اداري مناسب بايد ارتفاع استانداردي داشته باشند كه شخص هنگام استفاده از آن دچار خستگي نشود.

 

ميز مديريت و تجهيزات اداري

انتخاب ابعاد، طرح و رنگ ميز مديريت

يكي از معيار هاي مهم در انتخاب ميز مناسب ابعاد آن مي باشد. ابعاد ميز به فضاي دفتر شما بستگي دارد ولي به طور كلي بايد فضاي لازم براي قرار دادن وسايل مورد نياز روي ميز را داشته باشد. همچنين انتخاب رنگ و طرح مناسب براي ميز هاي مديريت و ساير مبلمان هاي اداري تاثير بسيار زيادي در كاهش خستگي مديران و كارمندان دارند. به طور كلي استفاده از رنگ هاي تيره جذابيت بيشتري دارند.

 

خريد ميز مديريت

براي انتخاب و خريد ميز مديريت مناسب دقت كنيد كه چه مقدار فضا براي قرار دادن ميز در اختيار داريد تا متناسب با آن ابعاد و اندازه ميز را انتخاب كنيد. همچنين براي انتخاب رنگ آن مطابق با سليقه خود و متناسب با دكوراسيون و طيف رنگي دفتر و شركت رنگ ميز را انتخاب كنيد. انواع متنوع و زيبايي براي ميز ها وجود دارند كه طرح و متريال هاي متفاوتي نيز دارند كه انتخاب را براي مشتريان بسيار آسان كرده است. براي راحتي شما عزيزان عكس انواع ميز هاي با كيفيت و جذاب را در سايت آرياكو قرار داده ايم شما مي توانيد از آنها ديدن كنيد و به راحتي ميز مورد نظر خود را انتخاب و با قيمت مناسب خريداري كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر و اطلاع از قيمت ميز مديريت با شماره هاي موجود در سايت  همواره رضايت مشتري اولويت اول كار ما بوده است. ممنون از انتخاب خوب شما.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.