مديران صنعت|مبلمان اداري|ميز|صندلي

۱۰ بازديد

ويژگي ‌‌هاي يك ميز كنفرانس خوب

ميز كنفرانس به عنوان يكي از لوازم و وسايل ضروري براي هر اداره، ارگان يا شركت به شمار مي رود كه براي برگزاري همايش‎‌‌هاي علمي، فرهنگي، تجاري و جلسات گروهي مورد استفاده قرار مي‎گيرد. حتي شركت‎‌‌ها و موسسات كوچك نيز بي‌نياز از ميز كنفرانس نخواهند بود و وجود يك ميز كنفرانس كوچك براي آن‌‌‌ها ضرورت دارد.
ميز كنفرانس‎‌‌ها نيز همچون ساير وسايل موجود در شركت در اشكال و طرح‎‌‌هاي متنوعي عرضه مي‎شوند و اغلب از جنس MDF، چرم، شيش‌‌هاي، الومينيومي و تركيبي مي‎باشند. رنگ‎‌‌هايي كه براي ميز كنفرانس استفاده مي‎شود شامل رنگ‎‌‌هاي ونگه، ما‌‌هاگوني و فندقي بوده كه بر اساس سليقه مشتريان انتخاب مي شوند.

ميز و صندلي كنفرانس ، دلايل اهميت

ميز كنفرانس، همانطور كه از نام آن پيدا است،ميزي است اداري كه در فضايي مشخص به منظور انجام امور اداري از قبيل مشورت، جلسات كاري، مذاكرات قراردادي و گپ و گفت هاي كاري قرار مي گيرد و براي انجام امور روزانه از آن استفاده ميشود. صندلي كنفرانس نيز همواره مهم ترين مكمل ميز كنفرانس محسوب مي شود و بايستي علاوه بر حفظ اهميت همگوني عناصر دكوراسيون داخلي همگوني با ميز، حس راحتي و آرامش را به حاضرين در جلسه انتقال دهد. در اين مقاله ويژگي هاي ميز و صندلي كنفرانس مناسب را مورد بررسي قرار مي دهيم. 

اگر شما در بازار به دنبال يك ميز كنفرانس هستيد، بايد بدانيد كه هر يك از ميزهاي كنفرانس داراي ويژگي ها و خصوصيات مختلف هستند، و به عبارتي بسته به نيازهاي كاري و حرفه اي شما مي توانند متفاوت باشند.


آنچه كه از اسم آن مشخص است، چنين ميزي براي كنفرانس، مذاكره و گفتگو مورد استفاده قرار مي گيرد. در واقع يكي از قسمت هاي مهم هر شركت و اداره است، به آن دليل كه در آن استراتژي ها، برنامه ها و محلي براي همفكري و خلق ايده ها مي باشد، پس نوع طراحي و فضا سازي در آن به مراتب از بخش هاي ديگر مهم تر جلوه مي كند.
در اتاق هاي مذاكره، ميز كنفرانس از اهميت ويژه اي برخوردار است، در واقع از نوع طراحي و رنگ گرفته تا نقش كاربردي آن در ارتباط انسان و محيط كاري، ميز كنفرانس اولين آيتم براي برقراي يك ارتباط دو طرفه يا چند طرفه در تهاملي سازگار با ديگران است، پس در اين بين دانستن ويژگي هاي يك ميز كنفرانس مناسب مي تواند راه گشا باشد.
يك ويژگي مهم ميز كنفرانس بسته به نوع و ميزان حجم كار مي باشد، يعني براي شركت هاي كوچك كه كار خود را تازه شروع كرده اند و يا شركت هاي بزرگ با قدمت زياد و ساز و كار هاي زيادشان، مي توان متناسب با ميزان كار ميز كنفرانس مختلف در ابعاد و تعداد نفرات بسته به فضاي اتاق تهيه كرد. عامل ديگر به نقشه اتاق كنفرانس مربوط مي شود كه در نتيجه مي توان ميز كنفرانس مربعي، بيضي و يا دايره اي انتخاب كرد. از عوامل ديگر مي توان به جنس اعم از چوبي، فلزيو با شيشه اي اشاره كرد، و همچنين نوع كاربري ميز كنفرانس به اين معنا كه امكان پذيرايي از مهمانان داشته باشد يا خير و آيا فضاي اتاق قابليت پخش تصوير و فيلم را هم دارد، كه بر اين اساس نوع كاربري ميز هم تغيير مي كند.
قابليت هاي يك ميز كنفرانس از قبيل، رنگ، كيفيت ومدرن بودن مي تواند يك ارتباط ساده و در عين حال موثر بين افراد مذاكره كننده ايجاد كند.

كاربرد ميز كنفرانس

برگزاري همايش‎‌‌ها و جلسات

جلسات گروهي و تيمي در داخل شركت

انجام مذاكرات و انعقاد قرارداد با ساير شركت‌‌‌ها


 اندازه و مدل هاي ميز كنفرانس

اگر چه ميزهاي كنفرانس‎‌‌ در اشكال متفاوتي ساخته مي‎شوند اما ارتفاع استاندارد براي آن‌‌‌ها 75 سانتيمتر در نظر گرفته شده است.

طول ميز كنفرانس بين 2 متر تا چندين متر است كه بر اساس ظرفيت و تعداد مدعوين جلسات طراحي مي‎شود.

به منظور جلوگيري از خمش ناخواسته در طول ميز كنفرانس، بكارگيري تكنيك‎‌‌هاي خاص الزامي مي‎باشد.

رنگي كه براي ميز كنفرانس انتخاب مي‎شود بايد متناسب با ميزان نور دهي سالن كنفرانس و در تضاد با رنگ آن انتخاب شود. بدين معنا كه در مكان‌‌‌هايي كه نور طبيعي وجود دارد، مي‎توان از ميز كنفرانس را با رنگ‎‌‌هاي تيره سفارش داد. در عين حال نبايد رنگ سالن كنفرانس را از نظر دور داشت. زماني كه رنگ سالن تيره باشد، ميز كنفرانس بايد متضاد با آن و از ميان رنگ‎‌‌هاي روشن انتخاب گردد.

در هنگام برگزاري جلسات و كنفرانس‎‌‌ها، پذيرايي يكي از موارد ضروري مي‎باشد. لذا ميز كنفرانس بايد به گونه‌اي طراحي شود كه امكان پذيرايي براي مهمانان و مدعوين فراهم گردد. اگر ميز كنفرانس داراي دو قسمت پلكاني باشد، امكان پذيرايي را فراهم مي سازد.

صندلي كنفرانس

صندلي كنفرانس نيز مهمترين مكمل براي يك ميز كنفرانس خوب است و از مهم ترين فاكتورهاي يك اتاق جلسه مناسب محسوب ميشود. اين صندلي ها بايد بگونه اي طراحي شوند كه فرد به هيچ عنوان در جلسه احساس خواب آلودگي نكند و به قدري خشك باشد كه فرد نخواهد بيش تر از يك ساعت روي آن بنشيند. همچنين طراحي دسته هاي آن بايستي به گونه اي باشد تا افراد با قرار دادن آرنج خود بر آن حس خوبي پيدا كنند. نوع چرم بكار رفته در اين صندلي ها نيز بايستي بصورتي باشد كه موجب تعريق نشود. هچنين سفتي فوم استفاده شده در كف صندلي بايد به اندازه اي باشد كه ماهيچه هاي افراد را دچار خستگي و گرفتگي ننمايد و خستگي را از تنشان دور نگه دارد. 

شركت مبلمان اداري آفن با توليد بهترين نوع مبلمان اداري براي شركت ها و كارمندان با در نظر گرفتن سلامتي آنها اقدام به طراحي و توليد مبلمان هاي اداري كرده است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.